Premium-kodinkoneiden ja -televisioiden menestys johti vahvaan kannattavuuteen ja yhtiön historian korkeimpaan vuosiliikevaihtoon
Helsinki, 26.1 2018 — LG Electronics Inc. (LG) on saavuttanut vuonna 2017 yhtiön historian parhaan liikevaihdon, 61,4 biljoonaa wonia (44,4 miljardia euroa). Yhtiön liikevaihto kasvoi 10,9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Vuoden 2017 liikevoitto oli korkein sitten vuoden 2009, 2,47 biljoonaa wonia (1,79 miljardia euroa), ja kasvoi 85 prosenttia vuodesta 2016 johtuen suurelta osin premium-kodinkoneiden ja televisioiden vahvasta menestyksestä. Vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 16,96 biljoonaa wonia (12,27 miljardia euroa), kasvaen 15 prosenttia verrattuna vuoden 2016 vastaavaan ajanjaksoon, ja liikevoitto 366,8 miljardia wonia (265,3 miljoonaa euroa).
LG Home Appliance & Air Solutions Company raportoi 19,23 biljoonan wonin (13,9 miljardin euron) liikevaihdon vuodelta 2017. Yhdentoista prosentin liikevaihdon kasvu edellisvuoteen verrattuna heijasti premium-tuotteiden, kuten TWINWash-pyykinpesukoneiden, InstaView-jääkaappien ja energiatehokkaiden kodinkoneiden vahvaa kysyntää. Vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 4,33 biljoonaa wonia (3,13 miljardia euroa) ja kasvoi seitsemän prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Koreassa myynti kasvoi peräti 27 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Viimeisen vuosineljänneksen liikevoitto laski 80,7 miljardiin woniin (58,4 miljoonaan euroon) johtuen LG SIGNATURE:n kasvaneista markkinointikustannuksista, infrastruktuuri-investoinneista Pohjois-Amerikassa ja tuotekehityskustannuksista liittyen älykodinkoneisiin ja robotteihin.
The LG Home Entertainment Company raportoi 18,67 biljoonan wonin (13,51 miljardin euron) liikevaihdon vuodelta 2017, joka kasvoi seitsemän prosenttia edeltävään vuoteen verrattuna. Vuoden 2017 vahva liikevoitto oli 1,57 biljoonaa wonia (1,13 miljardia euroa) ja heijasti LG:n OLED- ja UHD-premiumtelevisioiden kysynnän jatkuvaa kasvua. Vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 5,48 biljoonaa wonia (3,96 miljardia euroa) ja kasvoi 14 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna johtuen LG:n premium-televisioiden kasvavasta kysynnästä. Vuosineljänneksen liikevoitto kasvoi 134 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna nousten 383,5 miljardiin woniin (277,3 miljoonaa euroa).
The LG Mobile Communications Company saavutti 11,67 biljoonan wonin (8,43 miljardin euron) vuosiliikevaihdon huolimatta haastavasta markkinatilanteesta ja kovasta kilpailusta kiinalaisten brändien kanssa. Viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto kasvoi 3,07 biljoonaan woniin (2,22 miljardiin euroon), samalla kun vuosineljänneksen liiketappio kaventui 213,2 miljardiin woniin (154,18 miljoonaan euroon) johtuen LG V30:n ja muiden LG:n premium-älypuhelimien vahvasta myynnistä sekä uudistetusta liiketoimintarakenteesta.
The LG Vehicle Components Company saavutti vahvan 3,49 biljoonan wonin (2,53 miljardin euron) vuosiliikevaihdon, joka kasvoi lähes 26 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Viimeisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 856,7 miljardia wonia (619,5 miljoonaa euroa), ja laski hieman edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Viimeisen vuosineljänneksen kannattavuus laski johtuen tilapäisestä laskusta infotainment-liiketoiminnan liikevaihdossa sekä investoinneista uuteen liiketoimintaan. Maailmanlaajuisten sähköautomarkkinoiden kasvun odotetaan luovan lisää kysyntää komponenteille vuonna 2018.
LG Electronicsin raportoimat tiedot voi ladata kokonaisuudessaan osoitteessa: www.lg.com/global/ir/reports/earning-release.jsp